Marknad

I helgen så var det marknad i vår lilla kära ort. Det var väl rätt skoj.
 Men det finns en sak jag irreterar mig ass mycke på, folk som går ner med sina barnvagnar och hundar. Inte nog med att det redan är fullt,så ska dom ha med dessa fordon och dom flyter inte på som alla andra utan de stannar hela tiden mitt i vägen och håller möten. Visst att man kan tycka bara för att man skaffat barn så ska man inte behöva vara hemma. Men vi andra ska väl inte bli straffade för att de har drukit lite för mycket vin en kväll. Jag tycker det är skit jobbigt att behöva vänta på att folk som tror att marknaden är en mingelplats. Visst kan man stanna och prata men då gör man inte det mitt i allt och stannar strömmen. Man kan ju gå undan lite om man ska göra mer än att hälsa.
Sen kan jag nog säga vissa knallare är bara misslyckade försäljare. Så här skrek en åt min kompisefter lite tjafs: "Jag står här hela dagen om ni vill något". Vårat svar: "Vi står ju här nu om du vill något". Sen garva vi och gick.  Han sa också att vi hade gjort bort oss. Det var ju inte vårat stånd som var tomt efter det.

MVH
Mig

Kommentarer
Postat av: Giina

Jag håller med dej om barnvagnarna!

2008-10-13 @ 21:00:09
URL: http://giinaak.blogg.se/
Postat av: Jocke

vem gör inte? ;)

2008-10-14 @ 17:41:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0